Weer een blog, - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jorien Schokker - WaarBenJij.nu Weer een blog, - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jorien Schokker - WaarBenJij.nu

Weer een blog,

Door: Jorien Schokker

Blijf op de hoogte en volg Jorien

19 Februari 2014 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal!

Hier weer een nieuw verslag vanuit (het vandaag regenachtige, normaal zonovergoten) Australië. Er is weer heel wat veranderd sinds het vorige verhaal. Ben mijn spullen kwijt geraakt, heb een vriend en ben gestopt met mijn stage. Haha, nee schrik niet, zulke grote veranderingen zijn er niet. Mijn veranderingen zijn stuk minder groots maar groot genoeg voor mij omdat ik het toch maar zelf moet regelen. Zal ik dan maar direct met de grootste verandering op tafel komen? Heb een kamer gevonden! Na drie bezichtigingen heb ik een kamer bij een hele aardige Russische vrouw, ook een student op de uni. Vanavond alweer mijn derde nacht. Heerlijk is dit, lekker je ‘eigen’ plekje, koken en een fatsoenlijke douche en wasmachine. Ik heb wel mazzel gehad dat ik binnen een dag zoeken en een dag bezichtigen al een plek heb gevonden!

Vrijdags was een belangrijke dag, Valentijnsdag. Nee, daar doe ik natuurlijk niet aan. Zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel weten ben ik dan jarig, 22 alweer. Ik, en misschien wel vele van jullie, had nooit gedacht dit hier in Australië te vieren. Heel leuk, mijn stagebegeleider heeft speciaal, die ochtend nog, een taart gebakken met mango en bessen (om 5 uur is ze opgestaan! Oké, normale tijd voor haar, maar het gaat om t idee hè). Verder heeft ze me ook nog cadeaus gegeven. ‘S avonds was er een parade vanwege, het wellicht voor jullie bekende, Fringe festival. Zal hierna even foto’s toevoegen zodat jullie mee kunnen genieten. De parade deed me wat denken aan de carnavals optocht die ik moet missen. Het begon met een eerbetoon aan de Aboriginals, eerste bewoners van Australië. Mensen zeiden iets in hun taal, begeleid met door iemand die speelde op een didgeridoo. Ook liepen er Aboriginal stammen mee in de optocht. Een Australisch stel naast mij vertelde mij over alle in’s en out’s, handig! Ze woonden zelf niet in Adelaide maar waren daar wel eens geweest, ze deden aan house swapping (wat voor jullie pa en ma?). Na deze grote optocht vond ik dat ik nog een drankje moest drinken op m’n verjaardag. Na twee keer rond te zijn gelopen, mensen die alleen liepen wanhopig aan te hebben gekeken (nee grapje), had ik toch niet zoveel zin in alleen aan de bar te gaan zitten. Uiteindelijk besloot ik naar mijn kamer te gaan, 10 uur s avonds. Ging nog naar de avondwinkel tegenover mijn verblijf, om een fles water te halen (je kunt alleen gefilterd water drinken). En jawel, kom ik hier dus leuke mensen tegen! De eigenaar had ik al eerder ontmoet, we kwamen nu in gesprek en nadat ik zei dat ik jarig was, liet hij mij niet meer weggaan. Ze gingen net sluiten (toevallig) en de champagne kwam speciaal voor mijn verjaardag op tafel! Wauw, voelde me toch nog weer even speciaal vandaag. Daarna met z’n alleen en wat vrienden van hen de kroeg in. Multicultureel stel waren wij, iedereen was Australisch maar van oorsprong kwamen ze uit India, GB en Griekenland. De avond eindigden we in een gaybar. Denk dat ik mijn verjaardag nog nooit zo bijzonder gevierd heb! Heel leuk!

Zaterdag niet veel gedaan, was nog steeds best wel moe van t vliegen en de drukke week. Heb nog met Chinezen en een Pakistaanse gesproken. Die Chinese heel aardig, hij kwam uit Shanghai dus ik moest direct aan jou denken Nienke ;-). Zondag wou ik naar de ‘Botanic Gardens’ in de stad toen ik een Amerikaanse meid ontmoette. Uiteindelijk ging ik met haar en nog andere vrienden uit Canada en Duitsland naar het strand. Het was, maar, 25 graden vandaag en bewolkt. Op het strand ong. 15 km verder was het helder maar wel veel wind. Had me s ochtends al goed ingesmeerd, ik werd namelijk gewaarschuwd over de felle zon. Helaas was ik vergeten dat ik mijn bovenbeven en voeten niet had gedaan door de kleren die ik toen droeg. Daar kwam ik iets te laat achter, het was nl erg koud door de wind, en heb nu nog steeds wat last van mijn verbrande plekken. Volgende keer toch wat vaker smeren en zeker weten dat ik alles goed mee heb genomen. Die avond ben ik nog gaan drinken met een ander Duits meisje die toen net had ontmoet, ze woont ook dezelfde verdieping als mij. Met haar heb ik nog steeds veel contact.

Ma ochtend was het weer tijd om alles in te pakken. Vermoeiend om zo vroeg op te staan maar na stage heb ik er ook geen tijd meer voor. Gelukkig had ik het meeste de avond ervoor al ingepakt. Stage begint steeds interessanter te worden. In het begin was het veel kopiëren van de dieet vragenlijsten en wetenschappelijke artikelen zoeken. Nu ben ik bezig met het analyseren van die artikelen en met het schrijven van mijn research proposal. Heb nu al heel wat geleerd, Alexia zorgt dat ik een hoog tempo houd. Alexia, mijn stagebegeleider, zit in een ander gebouw dan waar ik zit. Wel jammer want de mensen daar ken ik (nog) niet en zijn van een ander bedrijf. Op Alexia’s afdeling is het veel gezelliger met leuke mensen. Met de andere onderzoek studenten heb ik nog niet zoveel mee.

Ondertussen heb ik ook al een bankaccount geopend (met een roze pasje). Alleen nog geld erop zetten and I’m ready to go. Er zit ook een spaarrekening bij en ontvang 4,5% rente per maand (? Of per 4 maand)!

Verder heb ik nog een mail gekregen dat mijn haardonatie goed ik overgekomen. Voordat ik naar Australië ging heb ik nl mijn haar afgeknipt tot aan mijn schouders en dit gedoneerd aan stichting haarwensen (mede dankzij Kim).

Wauw, ik kan me niet voorstellen dat ik alweer zo’n verslag heb getypt. Dit keer trouwens vanuit de woonkamer van mijn nieuwe plek, want ik heb WIFI! De Olympische Spelen staan op. Vind het wel jammer dat ik dit niet kan volgen door het tijdsverschil. Verder leuk om te zien dat NL het zo goed doet! Ja, oke Jorien, nu is het echt wel tijd om te stoppen met typen.

Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen!
Liefs from Australia

Mijn adres:
stuur mij een berichtje of vraag m'n ouders.

Heb ook een nieuw nummer maar mijn Whats app werkt gewoon nog op mijn oude nummer dus dat maakt niet uit voor jullie.

  • 19 Februari 2014 - 12:11

    Lisan:

    heee jorien,

    Leuk om allemaal te lezen! zo kunnen we je nog mooi een beetje volgen
    Fijn dat je nu je eigen kamer hebt. ben wel jaloers op dat mooie weer van je daar zeg

    Heel veel plezier nog verder! en blijf maar veel blogs schrijven, leuk!

    xx

  • 19 Februari 2014 - 13:32

    Nienke:

    Hi lieffie! Super leuk om weer een verslag van je te lezen:) ook echt heerlijk dat je nu je eigen plekje hebt en dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad!
    Hopelijk spreek ik je morgen verder op Skype! xxxx

  • 19 Februari 2014 - 13:39

    Tessa:

    Haai schattie,
    Leuk weer om een verhaal van je te lezen!
    Vond leuk gister met je geskypt te hebben, heb ik even mooi je kamertje kunnen bekijken! :)
    Spreekje snel weer.. Liefss x

  • 19 Februari 2014 - 14:18

    Alie:

    Hoi Jorien super om te horen dat je het naar je zin hebt daar
    en fijn inderdaad dat je een eigen plekje hebt.
    ook heerlijk dat je toch niet alleen je verjaardag hoefde te vieren
    en dan nog zo"n lekkere taart er bij, lief hoor van haar
    ik vindt het super om alles te lezen dus blijven doen he hahaha
    succes verder en ik wacht al weer op de volgende blog!! xx

  • 19 Februari 2014 - 17:13

    Kim:

    Lieve Jorien!

    Wat een leuk verhaal! Zo te horen heb je het er naar je zin en onderneem je veel dingen :D Goed bezigggg! We gaan snel skypen!!

    Kuss

  • 19 Februari 2014 - 18:05

    Gerda :

    erg leuk hoor ik vind wel knap hoor
    daar in je uppie maar zo je heb al vrienden ont moet
    ga zo door gr gerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorien

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 11848

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 21 Juni 2014

Mijn eerste reis - Australie

Landen bezocht: