Sydney, opera house, beaches, fun - Reisverslag uit Pyrmont, Australië van Jorien Schokker - WaarBenJij.nu Sydney, opera house, beaches, fun - Reisverslag uit Pyrmont, Australië van Jorien Schokker - WaarBenJij.nu

Sydney, opera house, beaches, fun

Blijf op de hoogte en volg Jorien

21 Juli 2014 | Australië, Pyrmont

Hallo allemaal!

Hopelijk gaat het allemaal goed met jullie en zoals 5 maand geleden. Veel mensen vroegen zich af wanneer er weer een verhaaltje online kwam, dus hierbij even een update.

Ik heb mijn reis doorgezet van Adelaide naar Sydney, hierbij heb ik een half uurtje cadeau gekregen en dus loop ik nu 8 uur voor op jullie. Mijn eindgesprek was gepland in een week voordat ik weg ging. Deze heb ik moeten verplaatsen, vlak ervoor kreeg ik verschrikkelijke het nieuws te horen dat mijn opa was overleden. Ik heb besloten hier te blijven, ook al was het super moeilijk. Had hem graag nog alles over mijn avonturen in Australie willen vertellen bij terugkomst..

Na mijn eindgesprek via Skype (ja, ik ben toch nog geslaagd!!) en een goed afscheidsfeest met zon 50+ andere internationals (thank god for Jennifer, anders had ik hen nooit ontmoet), zijn Jennifer en ik de maandag erna naar Sydney gevlogen. Een terugblik van mijn tijd in Adelaide, voor de geïnteresseerden: http://youtu.be/DR4XMaK2Q0M

Ondertussen zit ik alweer twee weken in Sydney. Toen ik voor het eerst hier aankwam, was het even wennen. Vergeleken met Adelaide is het hier groots, veel mensen en heel divers. Wat wil je ook met zo'n 4-5 miljoen mensen.. Ook al is het heel anders dan de stad Adelaide en mijn kleine dorpje Heino; het bevalt me uitstekend! Uiteindelijk waren we met 7 mensen vanuit adelaide (en vriendinnen aanhang) en was ik weer eens de enige vreemde tussen alle Duitsers. (Mijn Duits heeft me hier toch een boots gekregen!) Die week zijn we onder andere naar Manly beach geweest, the Blue Mountains, een wildlife park en het bekende Bondi beach. Helaas gingen hun na 5 dagen verder richting Cairns en bleef ik achter, zoekende naar geld.

Vorige week ben ik in een (Aziatisch) appartement getrokken. Het is goedkoop en rustig vergeleken met het vorige hostel. Voor de kenners, het ligt dichtbij Darling Harbour dus dichtbij de stad. Ik kan alles gelukkig lopend af (Oké oké, vaak doe ik er wel een dik half uur over maar ik voel me alles behalve onveilig). De kamer deel ik met twee Japanse meiden, dat is wel wat minder en ik hoop binnen een paar weken iets te vinden waar ik de kamer maar met 1 andere deel (een eigen kamer in de stad kan deze arme meid niet betalen; donaties zijn welkom). Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste proefshift gehad bij een pizzeria, een leuke plek en de collega's waren tevreden maar heb nog niks van de manager gehoord over hoe nu verder (die er overigens niet was toen). Vandaag maar even een belletje doen. Dat is dus iets wat ik hier veel meer geleerd heb, overal achteraan bellen en vragen.

Ik leer hier al steeds meer mensen kennen. Iedereen is erg open en ik zelf doe ik
dingen die ik normaal nooit zo snel zou doen. Toch voelde ik mij nadat Jennifer en co. weg waren, toch wel even wat minder. Waarschijnlijk door alle dingen die er gebeurd zijn de afgelopen tijd en sommige dingen die niet echt mee zaten. Maar hè, het kan niet altijd perfect gaan en het zal vast wel weer ander zijn als ik geld binnen krijg.

Zo, hopelijk heb ik jullie nu weer wat op de hoogte gesteld. Sorry als ik niet reageer op jullie berichten; weinig internet, lekker druk en vaak dezelfde vragen welke ik nu hoop beantwoord te hebben.

Ciaoo xo

  • 21 Juli 2014 - 09:40

    Tessa:

    He meissie,
    Sow hehe, eindelijk weer een berichtje hierzo ;) hahaha..
    Weer leuk om een berichtje van je te lezen. Snap dat het even wennen moet zijn zo in een nieuwe omgeving, maar je leert vast snel weer nieuwe mensen kennen! Zou mooi zijn als je bij de pizzeria wordt aangenomen, kun je weer lekker geld verdienen om leuke dingen te doen!
    Succes, spreek je snel weer! Xx

  • 21 Juli 2014 - 09:57

    Nienke:

    Hoi lieverd!

    Leuk om hier bij mijn ontbijtje in frankrijk (inclusief croissantjes natuurlijk) jouw nieuwe verslag te lezen!
    Goed om te horen dat jezelf alles (weer) zo goed in je eentje weet te regelen! Je ontmoet vast weer leuke mensen in Sydney! Ik hoop dat je aangenomen word bij de pizzaria, zo'n leuke Nederlandse horeca-dame kunnen ze toch niet afslaan;)? Spreek je snel weer!

    Dikke kus!

  • 21 Juli 2014 - 12:44

    Alie:

    Hoi meissie
    Inderdaad ik zat ook al een paar keer te denken jeetje
    nog niks van Jorien hihih maar nu eindelijk je nieuwe verslag
    Wat erg van je opa, nog gecondoleerd, ja dat zijn hele nare dingen als je zover weg zit.
    En inderdaad alles met elkaar kan je dan wel een rot gevoel geven .
    maar net als Nienke zegt neem ik ook mn petje voor je af hoor dat je het weer
    helemaal alleen red,en inderdaad hopen dat je wordt aangenomen bij de pizzeria
    je ervaring heb je dus wat willen ze nog meer
    Nou meid leuk dit weer even gelezen te hebben en het komt allemaal weer goed hoor.
    heel veel plezier daar en tot de volgende blog doei doei xxx

  • 21 Juli 2014 - 19:58

    Kim:

    Hey lieverd! Wat fijn om weer een verslag te lezen. Weer helemaal op de hoogte :). Je gaat vast snel geld verdienen en dan kan je allemaal leuke dingen plannen! Snel weer x skypen. See ya!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorien

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 836
Totaal aantal bezoekers 11845

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 21 Juni 2014

Mijn eerste reis - Australie

Landen bezocht: